Pärast viit pikka aastat on “Horizon Forbidden West” lõpuks ometi kohal. See on tõeliselt vinge mängukogemus, mida peaksid kindlasti kogema kõik PlayStationi omanikud.
Sinu elu lihtsamaks tegemiseks oleme kokku pannud viis kasulikku nõuannet, mis sinu “Forbidden Westiga” veedetud aja nauditavamaks teevad. Spoilereid sa siit ei leia, nii et võid julgelt edasi lugeda!
Kordamine on tarkuse ema
On siililegi selge, et järjena ehitab “Forbidden West” sündmustele, mis toimusid “Horizon Zero Dawnis”. Nii mõnelegi võib aga üllatusena tulla, kui palju ja põhjalikult peab eelmist mängu tundma, et “Forbidden Westist” täielikult aru saada.
“Forbidden West” viitab pidevalt esimeses mängus toimunud sündmustele ning “Zero Dawnist” tuttavatele tegelastele. See ei kehti ainult pealoo kohta. Isegi kõrvalmissioonides ja väiksemates kõrvaltegevustes pillutakse siia-sinna killukesi esimesest mängust ja eeldatakse, et mängija saab kõigest aru. Nii võibki juhtuda, et isegi neil, kes on “Zero Dawni” mänginud, võib olla keeruline kõigest aru saada.
Võta enne “Forbidden Westiga” alustamist aega, et “Zero Dawni” sündmused endale meelde tuletada. Vaata läbi mõni põhjalik YouTube’i video, mis ei selgita lahti ainult esimeses mängus juhtunut, vaid lahkab “Horizoni” maailma fiktsionaalset ajalugu laiemalt. Nii saad “Forbidden Westiga” alustades toimuvast palju paremini aru. See võimaldab sul seda suurepärast mängu oluliselt rohkem nautida.
Mine avastama
“Horizon Forbidden Westi” pealoost saab läbi tormata umbes 20 tunniga, kuid mina veetsin selle mängu seltsis veidi üle 70 tunni. Põhjus on lihtne: põhiloo kõrval on nii palju kvaliteetseid kõrvalmissioone, mille vahelejätmine oleks täielik patt.
Kui “Zero Dawn” sai lihtsakoeliste kõrvalmissioonide eest kõvasti kriitikat, siis “Forbidden Westis” on asjad sada korda paremad. Kõrvallood on hästi kirjutatud mahukad mitmeetapilised seiklused, mis annavad “Horizoni” maailmale ja sinu mängukogemusele palju juurde. Sa saad seigelda üleujutatud linnas ja siis selle veest tühjaks lasta. Või on sul võimalik mitme missiooni jooksul koht kätte näidata väikese külakese isehakanud pealikule.
Peaaegu kõik “Forbidden Westi” kõrvaltegevused on kvaliteetsed ja kindlasti sinu aega väärt. Ära jookse ainult pealoole keskendudes neist mööda!
Leia iga ülesande jaoks õige tööriist
Sarnaselt esimese mänguga on ka “Forbidden Westis” sinu käsutuses erinevate omadustega laskemoon. Lisaks tavalistele vibunooltele saad välja tulistada muuseas ka tule-, happe-, jää- ja veenooli. Jäta meelde, et vaenlased on peaaegu alati nõrgad mingi kindla laskemoona tüübi vastu ning lahingud raskete bossidega muutuvad oluliselt lihtsamaks.
Lahingumöllus võib olla keeruline meelde tuletada, milline neist viiest mind ründavast masinast on nõrk tule vastu, kes kartis jääd ja keda peaks happega ründama. Lihtne on kiirustades valida lihtsalt enda enda võimsaim vibu, kuid see ei taga alati parimaid tulemusi.
Enne lahingut skänni alati vastaseid ja selgita välja nende nõrkused. “Forbidden West” lubab masinaid skännides keskenduda erinevatele komponentidele ja näha, mis neid spetsiifilisi osi kõige rohkem kahjustab. See on kasulik: kui tabad näiteks tulenoolega mõnda tuld tootvad masinaosa, siis on tulemuseks hiiglaslik plahvatus, mis kahjustab kõiki lähedal asuvaid vaenlasi. Tunne alati oma vaenlaste nõrkusi ning vali nende ründamiseks õige tööriist.
Mässa sätetega
See kõlab kummaliselt, kuid “Forbidden Westi” üks kõige muljet avaldavamaid kohti on pausimenüü. Seda seepärast, et mängu on sisse ehitatud pehmelt öeldes tohutu hulk sätteid, mida saad muuta selliselt, et mängukogemus oleks just sinu jaoks kõige meelepärasem.
Mida see tähendab? Näiteks relvamenüüd avades jookseb mäng taustal aegluubis jätkuvalt edasi. Äkki sa tahaksid, et menüüs viibides oleks aeglustusefekt veel suurem? Või vastupidi, sinu arvates on mäng sel ajal liiga aeglane? Kõike seda on võimalik sätetest peenhäälestada. Mina lülitasin mängu lõpus sisse funktsiooni, mis tegi relvade ja turviste uuendamise oluliselt lihtsamaks. “Forbidden Westis” on vaja varustuse tugevdamiseks koguda alistatud masinate juppe, kuid teatud masinate komponendid hävivad masina surres. See tähendab, et need kindlad jupid peab masinate küljest enne nende “tapmist” täpsete vibunooltega eemaldama. Kui see tundub sulle liiast, siis saad mängu sätestada selliselt, et masina surma korral jäävad kõik jupid ikka alles.
Kui miski sind “Forbidden Westi” mängitavuse juures häirib, siis viska igaks juhuks pilk peale mängu menüüdele. Suure tõenäosusega saad sa häiriva asja välja lülitada või seda vähemalt mingil määral leevendada.
Mu armsad kerad!
“Forbidden Westi” esimestel tundidel komistad sa tõenäoliselt ühe esmapilgul üsna iseloomutu kõrvaltegevuse otsa, mis seal sulle ülesandeks maailmast kokku koguda hulk hologramme näitavaid kerasid. Tee see missioon kindlasti lõpuni! “Forbidden Westi” kogumismissioonidest on see kindlasti üks parimaid.
Kõnealused kerad asuvad alati “vana maailma” varemetes, mis on kaardil markeeritud laguneva maja missiooniga. Iga kera kättesaamiseks pead sa vanades rusudes alati lahendama ruumilise mõistatuse. Näiteks on vaja üles leida võti või uksekood või hoopis kaste liigutades, seinu õhku lastes ning hüpates ja karates õigesse kohta välja jõuda. Ükski nendest mõistatustest ei ole tohutult keeruline, kuid osad neist panevad korralikult ajusid ragistama.
Kerade kogumise mõttest saad sa aru alles tunde hiljem, kui oled ära teinud Las Vegase varemetesse viiva peamissiooni. Pärast seda saad hologramme näitavate keradega teha midagi tõsiselt kaunist. Sellel kõigel ei ole mängitavusele suurt mõju, kuid võimas visuaalne spektaakel on kindlasti garanteeritud!