Roblox on miljonite mängijate jaoks lõbus ja loov ajaviide, kuid tehnilised tõrked võivad kogu kogemuse kiiresti ära rikkuda. Kas mäng ei käivitu? Ühendus katkeb? Ilmub segane veakood, millest midagi aru ei saa? Ära muretse – oled õiges kohas!
Selles artiklis toome välja 15 kõige sagedasemat Robloxi veateadet ning anname sulle selged, samm-sammulised lahendused, et saaksid muretult mängida. Olgu probleem seotud arvuti, võrgu, kontoga või seadmega – siit leiad vastuse.
1. Roblox ei käivitu pärast allalaadimist
Lahendus: Kui Roblox ei käivitu, võib põhjus olla tarkvara kokkusobimatus, katkine installatsioon või turvaseaded. Esimese sammuna proovi Robloxi täielikult arvutist eemaldada ja seejärel uuesti ametlikult veebilehelt alla laadida. Veendu, et kasutad administraatori õigusi ning et sinu arvuti tulemüür või viirusetõrje ei blokeeri Robloxi faile – mõnikord tuleb lisada Roblox erandite nimekirja. Samuti kontrolli, kas sinu operatsioonisüsteemil on kõik vajalikud uuendused paigaldatud. Kui kasutad brauserit mängu avamiseks, tühjenda kindlasti ka brauseri vahemälu ja küpsised, sest need võivad sisaldada aegunud või katkiseid Robloxi faile.
2. “Error Code 279” – ühenduse probleem
Lahendus: See viga tähendab tavaliselt, et Robloxi serveritega ei saa korralikult ühendust. Sageli on põhjuseks tulemüür, viirusetõrje või ebastabiilne internetiühendus. Veendu, et sinu ruuter ei blokeeri Robloxi liiklust – ava vajadusel pordid 49152–65535 (UDP), mida Roblox kasutab. Kui kasutad VPN-i, proovi see ajutiselt välja lülitada. Samuti võib aidata brauseri vahetus või mängu käivitamine Robloxi rakenduse, mitte veebilehitseja kaudu. Kui kasutad WiFit, proovi ajutiselt juhtmega ühendust.
3. “Error Code 610” – privaatserveriga liitumise viga
Lahendus: See viga tekib sageli siis, kui privaatserver on suletud või katkeb autentimine Robloxi serveritega. Esmalt logi end Robloxi kontolt välja ning siis logi uuesti sisse – see värskendab sessiooniandmeid. Kontrolli, kas mäng, kuhu proovid siseneda, on veel aktiivne ja kättesaadav. Kui see oli varem privaatserver, võib selle kehtivus olla lõppenud või administraator selle sulgenud. Proovi liituda mõne teise mänguga ning kontrolli, kas sama viga kordub.
4. Mäng jookseb pidevalt kokku või jääb kinni
Lahendus: Kui Roblox jookseb kokku või külmub mängimise ajal, võib see viidata ressursside nappusele või riistvara probleemidele. Veendu, et su arvutil oleks vähemalt miinimumnõuetele vastavad tehnilised näitajad – eriti oluline on piisav RAM ja toimiv graafikakaart. Sulge kõik mittevajalikud programmid enne mängimist, kuna need võivad süsteemi üle koormata. Samuti aitab graafikadraiverite uuendamine ja Robloxi seadete vähendamine (nt madalamad graafilised efektid). Kui probleem esineb ainult ühes mängus, võib viga olla konkreetses mängukoodis – proovi siis teisi mänge.
5. Mäng „lagib” ehk on aeglane ja tõmblev
Lahendus: „Lägimine“ viitab tavaliselt internetiühenduse ebastabiilsusele või aeglasele serveri vastusele. Veendu, et sinu internetiühendus oleks piisavalt kiire ja stabiilne – aeglase WiFi asemel kasuta võimalusel kaabliga ühendust. Sulge muud seadmed ja rakendused, mis kasutavad sama võrku, et vältida ribalaiuse jagamist. Kontrolli oma ping’i (viivituse) taset, mis võiks olla alla 100ms. Samuti võid proovida teise serveriga liitumist – mõnikord on teatud serverid üle koormatud.
6. Robloxi heli ei tööta
Lahendus: Kui Robloxis heli puudub, alusta kontrollist, kas sinu seadme üldine helitugevus pole maha keeratud või vaigistatud. Avatud Robloxi mängus kontrolli, kas mängu sees on heli sisselülitatud. Mõnikord võib probleemi põhjustada seade, mille külge on kõrvaklapid või kõlarid ühendatud – veendu, et Roblox saadab heli õigesse seadmesse. Arvutis aitab tihti taaskäivitamine ning heliseadete uuendamine või õigete helidraiverite paigaldamine.
7. “Too many redirects” – brauseri ümbersuunamise viga
Lahendus: Seda viga näeb tavaliselt Chrome’i või Safari brauseris, kui Robloxi veebisait satub lõputusse ümbersuunamistsüklisse. Lahenduseks tühjenda brauseri küpsised ja vahemälu, seejärel sulge ja taaskäivita brauser. Alternatiivina proovi mõnda teist veebilehitsejat (nt Microsoft Edge või Firefox). Kui kasutad reklaami- või jälgimisskriptide blokeerijaid, proovi need ajutiselt välja lülitada, kuna need võivad segada Robloxi autentimisprotsessi.
8. Ei saa sisse logida (vale parool või kasutajanimi)
Lahendus: Esimese asjana kontrolli, kas sisestatud kasutajanimi ja parool on õiged – vaata tähelepanelikult, kas Caps Lock on sisse lülitatud või kas trükid kogemata vale klaviatuuripaigutusega. Kui oled parooli unustanud, kasuta „Unustasid parooli?“ linki ja taasta konto e-posti või telefoninumbri abil. Kui sa ei saa kinnituskirja, kontrolli rämpsposti kausta. Kui sul pole enam ligipääsu oma e-posti kontole, pöördu Robloxi klienditoe poole, et oma konto taastada.
9. Konto häkiti või blokeeriti
Lahendus: Kui märkad, et su kontol on tegevusi, mida sa pole ise teinud (nt teistsugune avatar või tundmatud ostud), muuda kohe parool. Lisa kindlasti kaheastmeline autentimine (2FA), et suurendada turvalisust. Kui kontole ei saa üldse sisse, pöördu Robloxi klienditoe poole ja esita kõik vajalikud andmed (kasutajanimi, seotud e-posti aadress jne). Kui konto blokeeriti reeglite rikkumise tõttu, saad esitada apellatsiooni Robloxi toe kaudu.
10. Mäng ei lae
Lahendus: Kui mäng jääb laadimisele pidama, võib see viidata serveripoolsele probleemile või katkisele vahemälule. Esmalt proovi teist mängu – kui see töötab, on viga konkreetse mänguga. Kui ei tööta ükski mäng, tühjenda brauseri vahemälu või proovi Robloxi rakendusega mängida. Kontrolli ka Robloxi staatuselehte (status.roblox.com), et veenduda, kas platvormil on tehnilisi tõrkeid. Samuti tasub seade taaskäivitada ja proovida uuesti.
11. Roblox ei avane mobiilis
Lahendus: Kontrolli, kas rakendus vajab uuendamist – mine Google Play või App Store’i ja vaata, kas on saadaval uus versioon. Kui see ei aita, proovi telefon või tahvelarvuti taaskäivitada. Mõnikord aitab ka Robloxi rakenduse vahemälu tühjendamine seadme seadetest. Kui probleem püsib, kustuta rakendus ja paigalda see uuesti.
12. Roblox ei tööta MacOS-is
Lahendus: Uutel Maci operatsioonisüsteemidel võivad olla vaikimisi blokeeritud rakendused, mis pole Apple’i poolt „tuvastatud arendajatelt“. Kui Robloxi avamisel tuleb turvahoiatus, mine System Preferences > Security & Privacy > General ning klõpsa nupule „Open Anyway“. Samuti veendu, et MacOS-i versioon oleks ajakohane ning et su arvuti toetaks Robloxi tehnilisi nõudeid.
13. Xboxi peal ei saa mängu sisse logida
Lahendus: Xboxis mängimiseks peab olemas olema Microsofti konto ja töötav internetiühendus. Kontrolli, kas Xbox Live teenus töötab, ning proovi vajadusel oma kontolt välja ja uuesti sisse logida. Mõnikord aitab ka Xboxi täielik taaskäivitus (hoia toitenuppu all 10 sekundit). Kui probleem on kontoga seotud, proovi luua uus Roblox kasutaja või vaheta kontot.
14. Robloxi kasutajaliides on ekraanil vale suurusega
Lahendus: Kui Robloxi pildisuurus on liiga suur või liiga väike, ava mängus „Settings” menüü ja muuda kuvasätteid – näiteks lülita „Fullscreen“ välja või muuda eraldusvõimet. Samuti kontrolli, kas operatsioonisüsteemi skaleerimissätted (nt 125% või 150%) mõjutavad mängu. Probleemi võib põhjustada ka automaatne graafikaseadistus – seadista see käsitsi vastavalt oma ekraani suurusele.
15. Vanemlik kontroll takistab teatud funktsioone
Lahendus: Kui lapse konto on seotud vanemliku kontrolliga, ei saa ta mõnesid Robloxi funktsioone kasutada (nt jututoad või teatud mängud). Selle muutmiseks peab vanem logima oma kontole ning minema Settings > Parental Controls sektsiooni. Sealt saab määrata mängude vanusepiirangu, sõnumite lubamise ja muu. Samuti saab määrata PIN-koodi, et laps ise neid seadeid muuta ei saaks.